e-mail

UH technika Bt.    HU 1012  Budapest Mátray u. 5-7 fsz 8

telefon: +36 70 3189318 

DIAGNOSZTIKAI DOBOZ



Lambdateszter


 

 

A lambdatesztert a gépkocsi szabályzó lambdaszondája (a katalizátor előtti szonda) és a vezérlőegység közé kell kekötni.

A lambdaszonda (a cirkónium-dioxid anyagú szonda) működése során 0,1 – 0, 8 volt közötti feszültséget küld a vezérlőegység felé, a kipufogógázban lévő maradékoxigén mennyisége alapján. Ebből következtetni lehet az eredetileg bevezetett keverék összetételére.

Szegény keverék esetén a feszültség 0,1 volt, dús keverék esetén pedig 0,8 volt.

Amennyiben a vezérlőegység (ECU) megfelelően működik, úgy a 0,1 voltra a keverék dúsításával reagál, a 0,9 voltra pedig annak szegényítésével.

Ha a szondát bekötjük a signal IN és a ground bemenetek közé, a mérőműszert (oszcilloszkópot a középső piros banánhüvelyre (és a középső kék testre), a vezérlőegységből jövő kábelt pedig a signal OUT illetve a ground közé, akkor:

Fölfelé álló billenőkapcsolónál

A szonda és az ECU össze vannak kötve, így az eredeti működést látjuk a szkópon

Lefelé álló billenőkapcsolónál

A szonda le van választva – ennek jelét látjuk a szkópon
Az ECU kiengedett nyomógombnál 0 voltos feszültséget kap (ez a szegény keverék, ekkor a szondán látnunk kell a dúsítás megkezdését
Az ECU benyomott gombnál 0,8 voltos feszültséget kap (ez a dús keverék, ekkor a szondán látnunk kell a szegényítés megkezdését

A készüléket egy 1,5 voltos tartós elem látja el tápfeszültséggel, csak akkor fogyaszt, amikor a nyomógomb benyomott állapotban van.

 

tovább >>>>>

Vissza a főoldalra

Vissza a tartalomhoz