UH technika Bt. HU 1012 Budapest Mátray u. 5-7 fsz 8 |
telefon: +36 70 3189318 |
DIAGNOSZTIKAI DOBOZ |
Lambdateszter |
|
|
A lambdatesztert a gépkocsi szabályzó lambdaszondája (a katalizátor előtti szonda) és a vezérlőegység közé kell kekötni. A lambdaszonda (a cirkónium-dioxid anyagú szonda) működése során 0,1 – 0, 8 volt közötti feszültséget küld a vezérlőegység felé, a kipufogógázban lévő maradékoxigén mennyisége alapján. Ebből következtetni lehet az eredetileg bevezetett keverék összetételére. Szegény keverék esetén a feszültség 0,1 volt, dús keverék esetén pedig 0,8 volt. Amennyiben a vezérlőegység (ECU) megfelelően működik, úgy a 0,1 voltra a keverék dúsításával reagál, a 0,9 voltra pedig annak szegényítésével. Ha a szondát bekötjük a signal IN és a ground bemenetek közé, a mérőműszert (oszcilloszkópot a középső piros banánhüvelyre (és a középső kék testre), a vezérlőegységből jövő kábelt pedig a signal OUT illetve a ground közé, akkor: |
||
Fölfelé álló billenőkapcsolónál |
A szonda és az ECU össze vannak kötve, így az eredeti működést látjuk a szkópon |
|
Lefelé álló billenőkapcsolónál |
A szonda le van választva – ennek
jelét látjuk a szkópon |
|
A készüléket egy 1,5 voltos tartós elem látja el tápfeszültséggel, csak akkor fogyaszt, amikor a nyomógomb benyomott állapotban van. |
||
|